Jedyne, co człowiek musi poznać sam, to bycie człowiekiem, wszystkiego innego mogą nauczyć go inni ludzie. © Nie uważam się za wielkiego poetę, nie uważam się nawet na przeciętnego poetę, ba! nie uważam


Łącznie na stronie: 253 godz 31 min
Ostanio widziany/a: 07.10.2017r. (22:19:28)
Dołączył/a: 11.09.2010r. (22:47:00)


Ostatnio skomentował/a:
"Przed-pociągowo"
"Czym jest Miłość"


Zobacz WSZYSTKIE PRACE



34629
Wiek: 28
Skąd: <3
      
RangaUżytkownik wpmt
      
Napisanych prac:0
Komentarze:

- 67 otrzymanych do prac i 37 do profilu
- 33 napisanych do prac i 7 do profilu


Komentarze

1 2 3     

subtelny demon Użytkownik WPMT 30 06 2016 (07:25:29)
Obawiam się, że Twoje wiersze zostały trwale usunięte. Niemniej nie jestem w stanie Ci pomóc, nie ten poziom. Pozdrawiam!

Akbar Użytkownik 10 12 2010 (04:50:48)
Piszę odnośnie twojego przedostatniego wpisu na profilu Stalowki. Parafrazując, próbujesz tam powiedzieć, że Stalowka podchodzi do swojego obowiązku redaktorskiego zbyt profesjonalnie, tzn. nie przymyka na nic oczu. Szczerze mówiąc bardzo mnie dziwi tego rodzaju wypowiedź, gdyż oznaczałoby to, że liczą się dla Ciebie jedynie oceny. Czy naprawdę wolisz, by Stalowka przymykał oczy na pewne niedociągnięcia i wystawiał wyższe oceny, niż wytknął Ci wszystkie błędy, precyzyjnie je nazwał i doradził jak temu zaradzić? Ja tam zawsze z ogromnym entuzjazmem podchodzę do komentarzy Stalowki - jego gust jest dla mnie nadal kompletną zagadką, więc mogę być pewien, że jeżeli utwór dostaje od niego 5, to rzeczywiście jest BARDZO DOBRY. Jeżeli zależy Ci na ocenach to wysłuchaj Stalowki (nie musisz się przecież zgadzać, ale przemyśl jego słowa), bo dzięki niemu twoje kolejne utwory będą pozbawione poprzednich usterek, wad, zgrzytów i niedociągnięć, będziesz się rozwijał i pisał coraz lepiej. Widzę to po sobie - moje słownictwo się poszerzyło, zrozumiałem wiele z pozoru oczywistych środków przekazu i poznałem ich zastosowania. Myślę, że czasem trzeba zepchnąć wszelkie oznaki pychy pod dywan i spokojnie wysłuchać rad innych. Tutaj przecież ze sobą nie konkurujemy, tylko współpracujemy.

Szpieg Don Pedro Użytkownik wpmt 06 12 2010 (22:22:04)
Rozumiem, że to przeprosiny. Jak na razie jesteś pierwszym użytkownikiem, który się skarżył. Słodkości, czułości i "lania wody" moim zdaniem jest już dosyć. Życzę inspiracji w przyszłości, mam nadzieję, że jeszcze będzie okazja usiąść przed Twoim tekstem i okaże się on naprawdę dobry.

Szpieg Don Pedro Użytkownik wpmt 30 11 2010 (16:29:47)
Zatem proponuje kupić dysk zewnętrzny do archiwizacji danych, a w moim mniemaniu nie ma tu miejsca dla tekstów, co tu kryć - beznadziejnych. Wierszy, które znacząco odbiegają od tekstów dobrych, w których jest choć pasja, a nie tylko chęć utrwalenie chwili. Może kup pamiętnik? Albo pisz dalej i rozwijaj się, to że jeden tekst "nie przeszedł" nie znaczy, że każdy kolejny będzie odrzucany. A jeśli masz się za tak biegłego w sztuce poetyckiej, wpisz odpowiednie hasło w wyszukiwarce - moja rada. To naprawdę nic trudnego.

Szpieg Don Pedro Użytkownik wpmt 30 11 2010 (14:12:10)
Nie ma tu wykrzyknienia, "kolego". Podkreśliłem tylko punt wyjściowy. Wcześniej nie było pytań retorycznych, które w istocie są. Teraz jestem wybiórczy, wybacz, ale wiersz jest monotonny i doskonale widać do czego są kierowane słowa. To opinia wynikająca z całości, wstydź się, spójrz na zakończenie. To rozwieje wątpliwości nawet mniej rozgarniętego czytelnika. Stworzyłeś książkowy przykład kiczu, a oddałem Ci przysługę nie mówiąc o tym wprost.

Szpieg Don Pedro Użytkownik wpmt 30 11 2010 (13:58:57)
"W moim wierszu, nie mówię o innych, mówię za siebie, stawiasz w ocenie fakty, których nie ma, a resztę przeinaczasz." Proszę o wskazanie wspomnianych faktów a PRZEDE WSZYSTKIM OKREŚLENIE FORMY, wtedy podyskutujemy. Pozdrawiam,

AnonimowaFankaPoezji Użytkownik wpmt 15 11 2010 (22:31:54)
Tak szczerze pisząc to ja również często postępuję tak jak ty z wierszami: wiem, że coś jest negatywne, ale akurat mnie się to podoba. W ogóle to bardzo długo nie potrafiłam być obiektywna w stosunku do własnych prac, a to już całkiem inna sprawa. Wystarczy spojrzeć na moją średnią xd Co nie znaczy oczywiście, że nie piszę nic 'do szuflady'. W 'zanadrzu' mam o wiele lepsze prace - i o wiele więcej - niż te, które dodaję na portal. Twoje utwory i Twój styl mi się podoba. Ten wiersz faktycznie się wybija z pozostałych - a więc to dlatego, że pierwszy:D No i wiesz mam taką zasadę: jeśli wiem, że kogoś stać na więcej, to jestem dla niego bardziej surowa. To niby wredne i wgl, ale w praktyce się sprawdza. A Twoje 'wywody' wcale nie były nudne, no i ja nawet lubię filozofię - prawie tak samo jak lubię 'filozofować'. Proszę bardzo, pozdrawiam i życzę sukcesów w pisaniu:*

AnonimowaFankaPoezji Użytkownik wpmt 14 11 2010 (09:50:16)
Przepraszam, że tak długo czekałeś, jednak ostatnio ciągle byłam chora i nie myślałam nawet o sprawdzaniu cudzych prac (wiesz chyba, jak to jest oceniać coś z potwornym bólem głowy:D?). Zaraz wystawię swą opinię do tego wiersza:*

Faun Użytkownik wpmt 01 10 2010 (22:13:37)
Gdyż ja komunikatora używam w ostateczności, a osobami z portalu się nie przejmuj. Mnie tez wszyscy zapewne tu nie kochają i szczerze mówiąc je*** mnie to ^^

Faun Użytkownik wpmt 01 10 2010 (20:22:04)
Cóż mogę powiedzieć, chyba nic. To Twoja decyzja...

Faun Użytkownik wpmt 01 10 2010 (13:08:42)
W takim razie napisz do niego na profilu, poproś o rozmowę i sobie porozmawiacie :)

Faun Użytkownik wpmt 01 10 2010 (00:15:42)
O chwileczkę, nie sądzę, bym miał coś za kogo obiecać, więc przepraszam, że tak to odebrałeś. Nie jestem DT i odpowiadam tylko za siebie. Wg mnie nasz temat został zakończony, ale napisz do Tomka na profilu, jeśli masz jakieś pytania. Rozmowa miała dotyczyć naszego sporu, ale chyba sam odnosisz wrażenie, że jego ciągnięcie sensu nie ma, gdyż sobie pewne kwestie wyjaśniliśmy.

Faun Użytkownik wpmt 30 09 2010 (22:43:29)
Tak, obiecałem Ci opinię na temat jednego z wierszy, którą spełnię prawdopodobnie jutro, gdyż jest praca w panelu, a ja w ostatnich dniach prywatnie mam lekko napięty grafik.

Ilveran Redaktor 27 09 2010 (13:08:26)
Istnieje jeszcze inna opcja. Nie mam ochoty mieć Twoich pięknych literek w profilu i dzielić się argumentami(choć trudno mieć jakieś wzniosłe w tandecie tematu).

Faun Użytkownik wpmt 27 09 2010 (00:23:11)
Nie, dzięki. Sporo tutaj już widziałem, więc takie sytuacje to codzienność. Nie mogę doczekać się uzasadnienia nagany, z którym rzecz jasna się nie zgodzę, więc spokojnie.

Ilveran Redaktor 26 09 2010 (19:23:24)
Czasem wiek nie świadczy o naszej dojrzałości, cóż. I czasem coś co się stanie musi być. Może to też się do tego zalicza, Krzyśku.

Faun Użytkownik wpmt 26 09 2010 (19:13:12)
Nie ma problemu, czekam z niecierpliwością.

Faun Użytkownik wpmt 26 09 2010 (19:11:41)
Okej, trwaj sobie z tym i na zdrowie. Miłego dnia życzę i dziękuję za komplementy, czuję się mocniejszy po rozmowie :)

Faun Użytkownik wpmt 26 09 2010 (19:03:05)
Ja bym to nazwał zabawą w odszyfrowywanie. Po pierwsze dedykacja jest redaktorowi zbędna w ocenianiu, więc nie mam obowiązku się nad nią zastanawiać. Po drugie ciekaw jestem, ile osób trzecich nie umie czytać tak jak ja. Po trzecie, to zasady wysyłania prac są takie, że jak dodajesz wiersz, to dodajesz każdy osobno. Odstawiasz taki kabaret, a potem masz pretensje do innych. Usuwam to i leć z tym do Dyrektora Twórczości, chętnie z nim porozmawiam na temat czytania ze zrozumieniem. Bez odbioru.

Faun Użytkownik wpmt 26 09 2010 (18:51:54)
Chodzi Ci o (pozwolę sobie zacytować) "Ty wiesz i to wystarczy"?

Faun Użytkownik wpmt 26 09 2010 (18:48:50)
Teraz to mnie rozbawiłeś. Klikasz zakładkę "dodaj wiersz", w jedno pole wstawiasz dwa wiersze. Nie uprzedzasz o tym nikogo, a potem zarzucasz brak obiektywności i brak czytania ze zrozumieniem. Mam prawo do własnej interpretacji jako czytelnik i własnej opinii jako redaktor czy jednak mimo wszystko jestem idiotą? No właśnie, gdzie jest ten obiektywizm, może zamiast niego zaczniemy używać pojęcia "jasnowidztwo"?

Faun Użytkownik wpmt 26 09 2010 (18:37:49)
Potrafię wbrew pozorom i zastanawiam się, czy Ty masz z tym problem. BO ja pisząc całość, mówiłem o tym, że wysłałeś pracę w jednej formie, a że to oddzieliłeś a nazwałeś wierszem(nie wierszami) nienazwanym, to Twoja sprawa. Następnym razem, jak mnie atakujesz, to umyj ręce i zastanów się, czy akurat Ty mnie zrozumiałeś.

Faun Użytkownik wpmt 26 09 2010 (18:34:36)
Tak na marginesie, to powiem Ci na ucho, że fakt, że są to dwa wiersze, to akurat była pierwsza reakcja, jaką odczułem po przeczytaniu całości :)

Faun Użytkownik wpmt 26 09 2010 (18:31:12)
"w ogóle, czy zwróciłeś uwagę, że 1 część jest do innej osoby, a 2 do innej? bo mam wrażenie że nie i dlatego ta negatywna ocena." Unikam stawiania ocen za interpretację. Nieraz zdarzało mi się ocenić wiersz wysoko, nawet, gdy mi się nie podobał. Każdy ma swoją wizję poezji.Czytelnik nie zawsze musi szukać autora, może szukać siebie, bądź jedno i drugie, albo odwrotnie. Poza tym interpretowanie wierszy przez autora, bądź ich bronienie, to rzecz której nigdy jeszcze nie potrafiłem zrozumieć, ale mam dopiero 21 lat i jeszcze 3 lata studiowania filozofii, to może w końcu nadejdzie przełom ;p "Powinny być dwa wiersze, nie jeden i wtedy tę pierwszą część, jakby była samodzielna, zapewne zgaduję, oceniłbyś wyżej" Nie zastanawiałem się nad tym, każda część niesie coś ze sobą, co wpływa na odbiór całości. Nie powinno się jednak łączyć dwóch wierszy i dwóch form w obawie przed odrzuceniem jednej w jej samodzielności(choćby dlatego, by nie uchaotyczniać całości). Nie piszesz dla redaktorów i ocen, piszesz dla siebie. Sam jesteś Panem swej duszy. Czytelnika tylko do niej zapraszasz i może Ci on wybić szybę, a i tak wartość pracy zostanie w Twym umyśle taka sama, czyż nie?

Faun Użytkownik wpmt 24 09 2010 (16:30:37)
Zmienione :)

aubrey Użytkownik wpmt 22 09 2010 (21:35:09)
Stanowisko niczego nie zmienia. Jestem takim samym użytkownikiem jak wszyscy inni, a to, że mam taki tytuł, to tylko dlatego, żeby sprawować pieczę nad całym portalem. Ot, mój obowiązek. Nie ocena jest ważna, bo to rzecz gustu, ale fakt, że ludzie komentują Twoje wiersze, a więc wzbudzasz zainteresowanie i z tego powinieneś być dumny.

aubrey Użytkownik wpmt 22 09 2010 (20:27:35)
Ale nie musisz mi dziękować. Podziękuj sobie za napisanie takiego wiersza :) Jestem tu po to, żeby powiedzieć słów kilka o czyjejś poezji od czasu do czasu.

Yumiko Użytkownik 21 09 2010 (16:05:20)
Gdybyś na tyle jasno napisał wiersz, podsuwając mi tym samym prawdziwą interpretację, straciłby on na cenie, że tak to ujmę. Rzeczywiście, przy ocenianiu Twojego utworu patrzyłam na niego jako na pracę miłosną. Prawdziwa interpretacja nadaje mu głębi, oryginalności, której oczywiście nawet w kontekście miłosnym nie brakuje. Zastanawiałabym się między 4.5, a 5. Nie zmieniam zdania na temat tego, że Twoja praca jest intrygująca, a tym bardziej decyzja co do jego oceny. Mam trudności w wyborze oceny, przepraszam, że nie potrafię jednoznacznie określić się, ale to Twoja wina ;) I to mnie jeszcze bardziej przyciąga do Twojej pracy, ta bezsilność w ocenianiu, hmm... jesteś wymagającym poetą. Jeśli mogę tak intymnie spytać, ponieważ brzmisz profesjonalnie w swoich pracach, komentarzach, czy mogę wiedzieć ile 'wiosen' liczysz? Jeśli to niestosowne pytanie, to zwykle mnie 'olej' ;)

Yumiko Użytkownik 21 09 2010 (12:40:44)
Jak wyjaśniłeś, to rzeczywiście wszystko stało się jasne. Pytałeś czy do tej interpretacji można dojść. Tak. Sama, choć nie mam dzisiaj zbytniej weny do myślenia i roztrząsania wierszy, i nie jestem w tym najlepsza, zahaczyłam swoją interpretacją o „ten świat”. Na pewno dokładnie, zgodnie z tym co miałeś na myśli, pisząc ten wiersz, odebrać możesz go tylko Ty. Interpretacja prawdziwa (zamierzona) ma sens. Tak, jest do odczytu, ale nie jest podana na tacy i o to chodzi.

Yumiko Użytkownik 21 09 2010 (12:32:25)
Śmieszne, teraz dopiero zauważyłam Twój komentarz (drugi ;p). Już go przeczytam i postaram się odpowiedzieć Ci na pytanie.

Yumiko Użytkownik 21 09 2010 (12:30:27)
Kurcze, czy ja się znam, to bym mogła się kłócić. Jeśli chodzi o interpretację, to myślę, że to czy ktoś odczyta tą prawdziwą czy nie, to nie jest miarą tego czy praca jest dobra czy nie. Bo każdy czytelnik odbiera wiersz do siebie, adekwatnie do momentu w jakim się znajduje. Za pierwszym razem zrozumiałam ten utwór najprościej jak można było, tak myślę, czyli miłość mężczyzny do kobiety. Zwracając uwagę na czwartą - a jako kontekst niej - piątą strofę, odebrałam "ją" jako ojczyznę, Polskę, później pomyślałam, że mogło Ci chodzić o cały świat. Na prawdę miałam różne interpretacje, że świata, czy tej Polski nie zmienimy, ale siebie tak. Nie wiem, może się teraz wygłupiam z tymi swoimi wnioskami, no ale jak mówiłam na początku czy ja się znam, to nie byłabym taka pewna ;) I to jest świetne w Twojej pracy, że można się bawić w zrozumienie, a tak naprawdę, o co chodziło to tylko autor wie i sama też często próbuję tak tworzyć, żebym tylko ja wiedziała co tak naprawdę miałam na myśli. To taka swego rodzaju zabawa z czytelnikiem.

Yumiko Użytkownik 21 09 2010 (11:45:56)
Teraz przeczytałam Twój komentarz wyjaśniający i przepraszam, że nie zajęłam się dochodzeniem do prawdziwej interpretacji, bo przynajmniej tak zrozumiałam po zapoznaniu się z Twoją wypowiedzią, że na tym Ci tez zależało, ale doszłam do wniosku, że zostawiam to dla siebie. Mam nadzieję, że chociaż w małym stopniu przyda Ci się również mój komentarz, który może nie do końca trafił w Twoje potrzeby ;)

Yumiko Użytkownik 21 09 2010 (11:07:19)
Ja też skasować nie mogę, więc zostaje mi powstrzymanie się od czytania.

Yumiko Użytkownik 21 09 2010 (10:59:22)
Nie ma sprawy ;) Mogę prosić o linka?

Pawlak Właściciel 15 09 2010 (23:10:53)
Usunąłem ;)

jazzu Użytkownik WPMT 14 09 2010 (23:35:43)
Da się poprosić redaktora, by poprawił, a przed dodaniem można też mocno przemyśleć wiersz, by uniknąć takich błędów. Postarajmy się po prostu przeczytać wiersz parę razy, przyjrzeć mu się wnikliwie, a ominiemy sytuację gdy wersja "surowa" trafi pod młotek oceny.

jazzu Użytkownik WPMT 14 09 2010 (23:18:25)
Nie krzyczymy, tylko że jak wiersz został odrzucony, a Ty wkleisz pomimo tego swoją poprawioną wersję to nic nie zdziałasz, po prostu dodaj go ponownie, możesz dodać na końcu, że to wersja poprawiona. Ja np. jestem na studiach biologicznych, ale w poezji siedzę od jakiś 7 lat i bardzo lubię klasykę. Musisz pamiętać, że to wolontariat, tutaj tak naprawdę nikt by nic nie musiał, ale to nasza dobra wola. Kinga bardzo dobrze zna się na gramatyce i nie am co się z nią kłócić o to, wczoraj przeczytałem sonet, który może do Ciebie trafi "O Sonecie" Przerwy-Tetmajera. Pozdrawiam.


Musisz się zalogować aby móc pisać komentarze.

Znak Fabryka Słów Media Rodzina Iskry Purpose Akcent Jaguar W.A.B. Telbit Radwan Piąty Peron WSQN Replika E-tekst Piórem Feniksa Edupedia Audiobook Złote myśli

Statystyki: Wiersze: 9701 | Proza: 2330 | Publicystyka: 721 | Komentarze: 68314 | Użytkownicy: 12452
Online(61): 61 gości i 0 zarejestrowanych: