najnowsze

najnowsze

prace

31 Mea Culpa

jazzu
06.05.2010r. | Wiersze
autor: jazzu
średnia ocen: 6 komentarzy: 5


29.9 Born To Die

T.L
08.03.2012r. | Publicystyka
autor: T.L
średnia ocen: 6 komentarzy: 4


23 W kręgu kłamstw...

Nierozumiana
06.12.2008r. | Wiersze
autor: Nierozumiana
średnia ocen: 4.714 komentarzy: 11


18.2 Moja filozofia

seska
07.04.2009r. | Wiersze
autor: seska
średnia ocen: 5.5 komentarzy: 2


Terraria

Producent: Re-Logic
Wydawca: Re-Logic
Gatunek: Sandbox, przygodowa
Cena: ok. 42 zł
Rok Wydania: 2011r.
Nośnik: Dystybucja cyfrowa (Steam), wersja pudełkowa (klucz do gry, CD)
Wymagania: System operacyjny: Windows XP, Vista, 7 Procesor: 1.6 GHz Pamięć: 512 MB Dysk twardy: 200 MB wolnego miejsca Karta graficzna: karta graficzna z 128 MB VRAM i obsługująca Shader Model 1.1 DirectX®: 9.0c lub nowszy


'' Minecraft w 2D? Nic z tych rzeczy!'' Jako, że ogólna moda na granie w Minecraft zakończyła się z momentem przejęcia firmy Mojang przez Microsoft'a, mogę spokojnie podejść do recenzji gry Terraria, gdyż raczej nie spotkam się już z komentarzami pokroju: ''Kopia Minecraft'a'', choć omawiany tu tytuł wyszedł, gdy szwedzki hit był bodaj w fazie alfa. Zacznijmy od początku. Czym jest Terraria? To gra sandbox'owa, w której gracz nie ma żadnego narzuconego z góry zadania. Mimo, iż w produkcji pojawiają się bossowie, grający nie musi się z nimi mierzyć, chyba, że chce odblokować na swoim świecie trudniejszy tryb, który otworzy dla niego wiele nowych możliwości. Mamy tu bardzo prosty, wręcz banalny rozwój postaci, który opiera się na zwiększaniu ilości punktów zdrowia (mamy tu narzuconą, górną granicę 500), oraz many. Ważnym aspektem gry są statystyki naszych przedmiotów: ilość zadawanych obrażeń przez bronie, ilość dodawanych przez zbroję punktów obrony, zwiększanie szansy na cios krytyczny, itd., a co za tym idzie, Terrarię możemy nazwać grą RPG. Mówiłem już o trybie trudnym, zwanym tutaj hardmodem. Do jego aktywacji wymagane jest pokonanie bossa Wall of Flash, występującego w piekle. Dla nieprzygotowanego gracza, hardmode może oznaczać koniec zabawy ze światem (ze względu na wymagające potwory pojawiające się pospolicie nocą, jak i za dnia), dodatkowo, biomy Crimson/Corrupted ( jeden z nich pojawia się na naszym świecie) zaczynają się rozprzestrzeniać, dlatego ostrzegam: jeśli nie jesteś w pełni przygotowany, nie zabijaj Wall of Flesh'a. Produkcja jest ogromnie grywalna, a granie z przyjaciółmi w Terrarię, wspólne pokonywanie bossów i eksplorowanie dungeon'ów sprawia nieopisanie wiele radości. Nie ograniczeni żadnymi przymusami, możemy robić to, czego dusza zapragnie. Gra wciąga jak bagno, mówiąc kolokwialnie. Jednak trzeba powiedzieć także o jej wadach. Po pierwsze: system crafting'u, który może znacznie utrudnić nieobeznanemu graczowi start. To ten element, do którego musimy się przyzwyczaić. Po drugie: świat, który mimo swojego ogromu, nie umywa się się do tego, który generuje np. wspomniany wcześniej Minecraft, choć nasz terrariowy jest dużo bardziej różnorodny. I po trzecie: dla wielu graczy, przejście z trybu normalnego na tryb hardmode może okazać się istnym szokiem, gdyż przepaść dzieli zwykłego zombie od każdego występującego w trybie utrudnionym przeciwnika. Jednak, hardmode daje dużo więcej satysfakcji. Podsumowując, Terraria jest świetną grą, o ogromnej różnorodności przedmiotów, przeciwników i miejsc, które może odwiedzić gracz. Jest zdecydowanie najlepszą produkcją wzorowaną na Minecraft'cie, mimo ogromnych różnic w stosunku do gry szwedzkiej firmy Mojang. Wad ma niewiele, a wciąga niesamowicie, dodatkowo, platforma Steam często organizuje na nią przeceny. Zdecydowanie, moja ocena to -6 ( w skali sześciostopniowej). Mimo niewielkich wad, ogromnie polecam.

Zalety:
- Brak wymagań w stosunku do gracza, pełna swoboda.
- Różnorodność przedmiotów i biomów.
- Tryb hardmode, który całkowicie zmienia obraz rozgrywki
- Wiele zabawy z multiplayer'em
- Ciągłe wspieranie gry przez twórców

Wady:
- Początkowo niezrozumiały system craftingu
- Ogromna przepaść między trybem zwykłym, a hardmodem
- Świat mniejszy niż ten prezentowany nam przez np. Minecraft




Autor: Uromax
Płeć: mężczyzna
Ocena: 4
Liczba komentarzy: 2    
Data dodania: 06.07.2015r.

1     

A.J Lunaitte Użytkownik wpmt 16 07 2015 (22:54:44)

Nie będę oceniać formy, bo na pierwszy rzut oka -wszystko wygląda pięknie.
Jedynie rzuciło mi się w oczy to;
Mimo, iż w produkcji pojawiają się bossowie,
Powinno być "Mimo iż"
to samo w przypadku-
chyba, że
Jako, że
też bez przecinka,
nie umywa się się do tego,
- powtórzenie


Pochwale mocno Twoją recenzje, ponieważ rzadko się mi zdarza przeczytać jakąkolwiek recenzje gry do końca. Opisałeś ją w ciekawy i przejrzysty sposób tak, że osoba taka, jak ja nawet niezainteresowana wielce tematyką gier komputerowych stwierdza...-mmm...chyba sobie pogram:) Tak więc ode mnie mocna czwóreczka.

A.J Lunaitte Użytkownik wpmt 16 07 2015 (22:54:38)

Użytkownik ocenił pracę na 4

Nie będę oceniać formy, bo na pierwszy rzut oka -wszystko wygląda pięknie.
Jedynie rzuciło mi się w oczy to;
Mimo, iż w produkcji pojawiają się bossowie,
Powinno być "Mimo iż"
to samo w przypadku-
chyba, że
Jako, że
też bez przecinka,
nie umywa się się do tego,
- powtórzenie


Pochwale mocno Twoją recenzje, ponieważ rzadko się mi zdarza przeczytać jakąkolwiek recenzje gry do końca. Opisałeś ją w ciekawy i przejrzysty sposób tak, że osoba taka, jak ja nawet niezainteresowana wielce tematyką gier komputerowych stwierdza...-mmm...chyba sobie pogram:) Tak więc ode mnie mocna czwóreczka.


Musisz się zalogować aby móc pisać komentarze.

Znak Fabryka Słów Media Rodzina Iskry Purpose Akcent Jaguar W.A.B. Telbit Radwan Piąty Peron WSQN Replika E-tekst Piórem Feniksa Edupedia Audiobook Złote myśli

Statystyki: Wiersze: 9701 | Proza: 2330 | Publicystyka: 721 | Komentarze: 68314 | Użytkownicy: 12452
Online(52): 52 gości i 0 zarejestrowanych: